Feed my Vanilla! (just click )

Saturday, October 31, 2009

Entry takde point #1


Sebagai seorang pelajar engineering yang tinggal satu sem je lagi nak habis, i sepatutnye anxious dan bersemangat untuk menjalani hidup sebagai full time student. but... ekkk!! wrong!

engineering was definitely not as fun as I first thought it would be!
Sheesh! Hari tu baru lepas menjawab paper Foundation engineering. Haih. Ape nak cakap. Dah buat banyak latihan dan sesi menghafal formula secara intensif dan agresif pon masih juga lupa. Kepada Dr. Lee, I memang takle bla la paper u. Walaupon da tau ape yang perlu dipelajari tapi masih juga susah. Bekerja dengan alam semula jadi memang agak sukar sebab semuanya tidak boleh dijangka dengan tepat. Hence, walaupon menggunakan factor of saftey yang tinggi, masih juga gagal menjawab soalan. So how? Maybe usaha sir untuk buat soalan lebih intense dari masa revision I maka I sungguh sorry untuk itu =p tapi I memang tak terel la nak hafal2 ni. Dulu pon masa sekolah, hafazan time kelas agama pon paling boleh pegi pon B je =(...

Tapi takpe la.. Hidup mesti teros. Ada orang bertanya, pas grade nak jadi ape. Dulu boleh la jawab "civil engineer, of cos". Tapi sekarang I might have to reconsider my answer. Oleh sebab itu, I telah merangka 2,3 back up plan untuk mencapai goal dan objektif jangka panjang yang berikut:

1) mempunyai aset bernilai RM 1 billion

erk, well, basically tu je goal I. hehe. Ok for now 1 billion seems fair enuff, but hey, lebih banyak lebih bagus.


oke. By for now. Nak main pet society. Bwahaha.



ps: owh! I might have to reconsider my think tank idea.. 8-I

No comments: