Feed my Vanilla! (just click )

Sunday, August 23, 2009

OO. Hukuman Manusia Takut, Akhirat Ti tak takut ke?

Post ini ditujukan khas berkenaan berita yang seorang model yang beragama Islam (pada pengakuan nya) minum arak lalu kene sebat oleh mahkamah syariah Pahang. Model tu kata dia redha je kene sebat. Mungkin dah bertaubat la kan.
Tapi yang menjadi persoalan, kenapa cik Shahrizat Jalil kita, berasa simpati dengan hukuman tu dan bersungguh-sungguh menyuruh model itu itu merayu agar hukaman sebat tu tidak dijalankan?

Disini saya nak bertanya cik shahrizat kita, kalau dia (model terbabit) dah redha supaya hukuman sebat tu dijalankan agar menjadi tauladan masyarakat Islam, kenapa anda bertegas supaya hukuman itu tidak dijalankan? Itu baru yang kantoi kat Pahang, belum tengok budak Melayu (khususnya) yang dok bangga minum arak dan letak gambar kat laman web sosial. Golongan macam ni ke yang cik shahrizat nak pertahankan?
Kalau majlis agama buat serbuan kat kelab-kelab kat KL ni agaknye, Kerajaan pon kene wartakan rotan sebagai bahan kawalan sebab banyak permintaan nak sebat budak-budak ni.

Ke ada motif disebalik saranan supaya rayuan dibuat? Takut kaum kerabat sendiri pulak kene rotan lepas ni perhaps? Nway, pesanan dari saya yang tak berapa dalam ilmu agama ni, hukuman manusia ko takut tapi balasan dosa kat akhirat nanti, nak mintak cik sharizat tolong rayukan jugak ke?

Mesej kesedaran Bulan Ramadhan,
Salam

3 comments:

Pais Chaos said...

sebat tapak kaki dia!! haha

TerubukMasin said...

org dh ngaku..sebat je la..
cerewet sngat..
suruh dia ganti..:p

my-yum said...

pais: sebat la mane2 pon kan.. huhu

TerubukMasin:
Tau takpe.. yang kene sebat tak kecoh pon